søndag 31. mars 2013

Valgets kvaler...

Jeg kjøpte nye spisestuestoler i november og har vært super fornøyd med disse. Sittekomforten og utseendet er det ingenting å si på. Det eneste jeg har vært litt misfornøyd med er at jeg synes kjøkkenet har trengt litt mer tyngde. Det har nesten blitt litt for lyst og lett i min stil....
Nå har det seg sånn at vi har mulighet til å få noen andre stoler som jeg også synes er kjempe fine! De gir kjøkkenet et helt annet uttrykk. Hva skal man velge?


Først noen bilder av de potensielt nye stolene:








Så noen bilder av de stolene jeg i utgangspunktet har:










Hva synes dere?
Skal jeg gå for de hvite stolene som har et moderne uttrykk, flotte linjer og gir kjøkkenet et lyst uttrykk?

Eller skal jeg velge de kule svarte retro stolene, som "lander" kjøkkenet mer, står i stil til den svarte blomstrete tapeten i stuen ved siden av og gir et mer slitt uttrykk?


Setter stor pris på kommentarer og synspunkter!


Klem fra Marte.




13 kommentarer:

  1. Skjønner at det er et vanskelig valg! Hva med å bytte litt frem og tilbake etter humør? Begge alternativene var velfig kule ~ men jeg syns de nye mørke passet best inn, selv om vi nærmer oss sommeren med stormskritt :) Elsker forresten "søppeldyngebordet" ditt. :)

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  2. Hei :) Begge alternativene er passende! Jeg har selv fire Eames og er superfonøyd med det tidløse designet. I sommerhuset mitt har jeg rørstoler lik dine, lik de enkle uten armlener. Disse retro, mørke stolene er også superfine - spesielt den med armlener! Fine ALLE sammen :)

    SvarSlett
  3. Heisann :) Jeg syns de mørke stolene var tøffe, men syns likevel at de hvite Eames-stolene gjorde seg mye bedre i det rommet. Bordet kom mer til sin rett..lettere å se hvor vakkert det er :) Og i hele tatt så syns jeg de hvite stolene fremhever rommet i sin helhet. Men heldige du som kan velge i to flotte sett med stoler :) :)
    Mvh Aina :)

    SvarSlett
  4. Heisann ;o) Jeg ville nok gått for de hvite, men hva med svart stoler i hver ende av bordet? Det er fint å kombinere ;o)

    Påskeklem Elisabeth

    SvarSlett
  5. Eames er jo bare nydelig og kunne absolutt tenke meg noen slike selv. Likevel tror jeg at jeg syns de mørke var best her! Passet mer til stilen på bordet syns jeg - det ble litt mer spesielt, om du skjønner hva jeg mener. :)

    SvarSlett
  6. Takk for mange gode innspill! :-)
    Utrolig kjekt å kunne bruke bloggen til å få innspill fra andre interiør- interesserte!
    Jeg er fremdeles ikke helt klok på hva jeg skal velge.
    Foreløpig kommer jeg til å beholde begge stol-typene og bytte litt fram og tilbake,
    så får jeg se hva jeg ender opp med til slutt:-)

    Klem.

    SvarSlett
  7. Hei Marte :) Alle stolene er fine, men jeg syns de hvite passet best her. Ble på en måte litt "grumsete" med de andre, hvis du skjønner hva jeg mener?? Hvis bordet hadde vært hvitt så hadde de passet bedre syns jeg. Men, det er jo det som er så herlig med interiør, alt er lov - det fins ingen fasit. Bare smaken som avgjør :) Ha en fin kveld. Klem fra Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Skjønner godt hva du mener:-) Blir større og renere kontrast med de hvite stolene. Jeg har foreløpig de hvite stolene framme nå, så forandrer jeg kanskje etterhvert igjen:-)
      Klem.

      Slett
    2. Hei igjen :) Har hørt rykter om at du skal bli "tv-stjerne" ;) Ble kontaktet jeg også, på bakgrunn av tips fra deg etter det jeg forsto? Sa først ja, men ombestemte meg etter noen dager... blir for "skummelt" med tv.. he-he.. Har det vært opptak hos deg eller? Hvordan var det? Takk for hyggelige ord hos meg foressten :) Klem Lene

      Slett
    3. Hehe. Stemmer det var jeg som tipset, syntes du hadde fortjent oppmerksomheten med det fine hjemmet ditt:-) Har fått munnkurv inntil videre ;-) Kommer med masse info om det når jeg kan!:-)

      Slett
  8. De sorte stolene er finest. Uten tvil. Er så lei av det hvite klassiske som "alle" har. Nydelig hjem du har forresten:)

    SvarSlett
  9. Jeg ville gått for de lyse stolene. Jeg synes de bryter på en veldig fin måte, både i farge og stil. Men de mørke er også flotte til, på sin måte, så hvis du har mulighet til å bytte litt på, så er jo det genialt! :)

    SvarSlett
  10. Jeg må si at jeg likte veldig godt de sorte!! De skaper en herlig, lun stemning synes jeg! Har du prøvd å blande de da? hvite på endene for eksempel??

    p.s tuuuusen takk for fineste hilsen!

    klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en hilsen:-)