lørdag 26. november 2016

Grønn gang.

Mitt forandrings-behov har vandret ut på gangen.
Som dere vet, er jeg ikke stor fan av lyse rom, det visste jeg ikke helt når jeg malte yttergangen lys blå for 10 år siden. Nå som det var kommet litt stygge merker på veggene, så jeg kallet mitt til å formørke hele rommet.



Når jeg velger farger, tenker jeg muligens litt annerledes fra mange andre.
En vanlig tanke er at hele huset skal ha samme fargepalett og at det skal være en slags glidende overgang mellom rommene.
Jeg tenker derimot at alle rom skal ha sin egen personlighet. Hele meg er sammensatt med masse forskjellige følelser, og det ønsker jeg for interiøret jeg omgås også.  Jeg ønsker å føle en forskjell fra rom til rom. Når jeg dro fram fargeviften tenkte jeg: Hvilke farger har jeg brukt her i huset, og hvilken farge kan jeg velge som vil legge til noe i hele husets fargepalett.
Svaret ble en dyp grønn farge, akkurat passe mørk og frisk til en yttergang.



Siden jeg hadde et spann svart maling stående etter maling av dørene på  badet. Ble det det på gangen også.


Det originale gulvet er en smule kaldt å gå på, men jeg har ikke hjerte til å ødelegge det ved å legge varmekabler. Synes det er så fint!


Røde detaljer og vase som paraplykurv


Retro hattehylle



Gul dør som frisker opp



Det var ukens innlegg herfra!

Håper dere får en fin dag!

Klem- Marte



7 kommentarer:

  1. Så superlekkert det ble! :-) :-) :-) Du har bare så sansen. Elsker den personlige, originale og vågale interiørstilen din. Ofte gjenspeiler den jo også noe ved personligheten vår, så jeg blir litt nysgjerrig på hvem du er som person, merker jeg :-) Her har vi fått helt mørkt soverom den siste måneden. Kunne virkelig ikke vært mer fornøyd. Ha en fortreffelig kveld. Klem fra Beate

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, tusen takk for så koselig kommentar! Jeg er vel litt som stilen min, full av følelser, livlig, men også mørk :-) Må sjekke bloggen din igjen nå. Håper du har lagt ut bilde av det nymalte soverommet :-D

      Slett
  2. Kult :) Hilsen Elisabeth B

    SvarSlett
  3. Kom over et gammelt opptak av Herlige Hjem og fikk lyst til å titte innom bloggen din igjen! Som vanlig veldig spennende!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en hilsen:-)