onsdag 20. november 2013

Hvor blir fargene av?

Jeg ser i interiørmagasiner for å finne inspirasjon til julepynting, men jeg blir ganske oppgitt.


Hvor langt skal den hvite perioden strekkes? 

En ting er den hvite julen snøen lager ute, men er det virkelig nødvendig å ha kritt hvit jul inne?


Hvor blir fargene av?


Det er så mange fargeløse interiører.
Den "hvite-vegg-perioden" har vart lenge nå. Mange putter på en dæsj sorte møbler for å få inn en kontrast. Er en riktig så crazy putter en på med et knall rosa viskelær på skrivebordet sitt.
Jeg overdriver kanskje litt her, men jeg er så lei av å se i magasin etter magasin for å finne de samme hvite hjemmene, med de samme pyntetingene. Alt skal være så nøytralt, så forsiktig.


Er det ikke lov å sette et skikkelig avtrykk i interiøret? Markere reviret sitt og vise hvem som bor der?


Jeg har sluttet å pusse opp for salg. Jeg pusser opp for at jeg, min mann og sønn skal trives her. Vi er da ikke fargeløse, så hvorfor skal interiøret være det?


Til alle dere som har hvite vegger:
Det er ikke meningen å fornærme noen.
Hvitt passer til noen, men det gjør også blått, rødt, gult, lilla, grønt+++
Jeg tror folk er mer fargerike enn interiøret viser.
Tør å ta litt i!
Jeg har selv ingen hvite vegger i huset og savner det ikke et sekund!
Etter å ha malt med mørke farger i stuen og knæsje farger på barnerom bestemte jeg meg for å være litt mer forsiktig i loftstuen og ta en rolig lysblå farge. Det funket bare ikke, så jeg har malt om hele loftstuen til en havblå farge (bilder kommer senere), jeg er mye mer fornøyd nå!

Med en gang jeg oppdaget hvor kraftfullt det er med litt farger på veggene og i interiøret, vil jeg ikke snu og gå andre veien igjen.


Legger ved noen bilder av interiører som er mer vågale. Jeg er ikke sikker på hvor de er hentet fra, så jeg takker for lånet til hvem det måtte være.




Synes kombinasjonen av mørk vegg mot lys-rosa vegg er vågl og kul. Det gule bildet og den gule "maskerte"linjen på veggen gir en ekstra piff.





Samme vegg og gulv farge, et knall rosa bord (mer effektfullt enn et rosa viskelær) og noe knæsj tilbehør. Noen uventede innslag som pingvin-lampe og en gul pendel-lampe hengende i et hjørne av rommet gjør rommet interessant.


Blir du ikke trukket inn i det blå rommet og lurer på hvordan resten ser ut? det blir jeg...

Dette er bare mine synspunkter, gi gjerne innspill på hva dere synes om innlegget enten du har hvite vegger eller har masse farger hjemme:-)

Klem-Marte.


12 kommentarer:

  1. Jeg er så enig! Det har faktisk hendt et par ganger at jeg har kjøpt samme interiørblad to ganger fordi alt er så likt/hvtt... Gleder meg til å se bilde av den havblå loftstua! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sant! En kan fort ta feil av interiørblader når alt er så likt! Må se å få tatt noen bilder av loftstuen snart:-)

      Slett
  2. Herlig innlegg :) Kjekt at du går mot strømmen og har funnet din egen stil som passer for deg og familien:)

    Her er det lyse vegger og lyse gulv - men i interiøret har vi farger i bøtter og spann. Farger gjør oss glad :)

    Klem fra lite hi

    SvarSlett
  3. Har veldig lyst til å gå inn i det blå rommet :-) såå glad i farger! Skal male to kommoder vi har i turkis og orange, og den grønne lampen har kommet opp i taket. Drømmer meg bort i farger, spesielt når det gjelder kjoler :-)
    Å ja Marte, heldige meg å ha ei så flink ei i familien, som kan gi inspirasjon, spesielt til den gang vi eier noe selv :-)
    Silje

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy! Gleder meg til å se resultatet av kommodene, dere er litt inne på det retro sporet dere også:-) Gleder meg til dere kjøper hus!

      Slett
  4. Så herlige og spennende fargar! Eg er glad for å sjå andre bloggerar som likar fargar. Gratulerer med reportasje i interiørbladet :)

    SvarSlett
  5. Så enig med deg! Jeg liker heller ikke helt hvite vegger og hvite gulv, med masse hvite møbler. Det blir så kaldt, kjedelig og rommet mister helt tyngden. Vi har lyse vegger, gulv i ask og en del møbler i teak eller ask. Prøver iblant å rydde vekk ting vi har i ulike farger, men de kommer alltid tilbake, fordi jeg liker de. Men jeg er nok ikke like glad i fager som deg. Hadde aldri orket å leve med den tapeten dere har i stuen feks. Men jeg syns det er fint hos deg! Og syns det er mye mer inspirerende med noen som har tenkt litt annerledes enn med de som følger trendene slavisk. Enten det nå er hvite vegger og gulv, eller retro-farger og lappetepper. Ja til variasjon!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja til variasjon! :-) Jeg også kommer stadig tilbake til fargene, hvis jeg prøver å tone det ned funker det sjeldent og vips er de knæsje tingene hentet fram igjen her også:-)

      Slett
  6. Menne, dere tenker ikke på å selge dere da? ;)
    Hehe..
    Silje

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en hilsen:-)