onsdag 22. august 2012

The master bedroom!

Før vi bygget på huset og fikk stor stue i den nye delen, var stuen i gamle delen av huset som vi pusset opp for 6 år siden. Når stuen ble flyttet fikk "gamle stuen" ny rolle og ble til soverom.
Soverommet er nå på 18m2, og er veldig romslig. Rommet er det rommet i huset som har vært minst prioritert etter vi holdt på med nybygget. Nå orker jeg ikke å ha et halvveis soverom lenger, som fungerer som bortsettingsplass for alle møblene vi ikke får brukt andre steder i huset, så nå skal det males og pyntes!


Slik ser soverommet ut nå...



Som nevnt tidligere er jeg litt lei av den søte "shabby chic" stilen og holder på å rydde mesteparten ut av huset.


Jeg har ikke bestemt meg for hvilken farge jeg skal male enda, det eneste som er sikkert er at jeg ønsker å ta vare på tapeten som er på den ene veggen. De andre veggene er malt i en farge som matcher tapeten, det fungerte veldig fint til stue, men den følelsen jeg får når jeg kommer inn i rommet nå, kan sammenliknes med den følelsen jeg får når jeg ser bryllupsbilder som ble tatt på 80- tallet (stikkord: fersken, puffermer, skyer), med andre ord en ekkel følelse.

Denne tapeten skal beholdes.

Nå må jeg bare få bestemt meg for vegg- farge og sette i gang male- jobben!
Jeg tenker i retning brunt/grått, kanskje mot lilla, den må passe til tapeten over. 
Gjerne kom med innspill om noen har tips eller ideer!


Marte.


2 kommentarer:

  1. Så flin du er til å oppdatere, kanskje jeg også skal få fingeren ut or skrive litt! hehe

    SvarSlett
  2. Fin blogg du har Marte :) Klem fra Henriette

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en hilsen:-)