tirsdag 16. oktober 2012

Mørkere vegger

I dag leste jeg i bladet  "Inspirasjon"fra Ifi. Nå er det ca ett år siden veggene i stuen min ble malt i en matt og mørk farge. Mitt ønske var å få en hule å krype inn i og være litt beskyttet fra omverdenen når jeg føler for det. I "Inspirasjon" stod det skrevet litt om dette.


Jeg siterer:
"Etter en lang periode med hvite vegger som nøytral bakgrunn for møbler, ting og tang i ymse shabby stiler og med tilhørende trendriktige pledd og puter, begynner det å skje noe. Vi merker at stadig flere ønsker rom med en lunere og varm atmosfære, en krok å krype sammen i eller rett og slett en hule for seg og sine. Det enkleste da er å sette farge på veggene. Jo mørkere farge, dess mer hulefølelse."


Litt artig å lese dette om hule, når det er akkurat det jeg kaller huset og bloggen min.


Før
Etter
Det eneste bra bilde jeg hadde av veggfargen er fra da jeg hadde fjernet alle møblene for å male gulv-listene i samme farge som veggen, så her er før og etter bilde av listene.

Undertegnede av artikkelen mener dette behovet kommer dels av et ønske om forandring fra det hvite, men også pga. forholdene i verden nå. Vi søker varme og trygghet i en uforutsigbar og skremmende verden som f.eks. terrortrusler, finanskrise,  og utfordringer med klima vitner om.
Nå prøver jeg å ikke bry meg for mye om hva som er inn eller ikke, men det er jo litt kjekt å se at jeg ikke er helt på jordet når jeg velger mer farge på veggene:-)


Mer om temaet fra Ifi finnes her.


Blir veldig glad hvis dere som leser bloggen legger igjen en kommentar!


Hilsen Marte.


6 kommentarer:

  1. du vet rett og slett hva som er "in" FØR det er "in" du!! :D .....artig lesing ja! og alltid gøy/fint med bekreftelse!... :) er glad jeg har latt meg inspirere av deg og ikke bare har hvite vegger nå jeg heller! ;) (ikke bare fordi det ikke er "in" lenger da! hehe - men fordi det er lunt og litt nytt, og...ja... det blir så fiiint! :D ) klem fra livt

    SvarSlett
  2. Så gøy at du tør! Er helt enig med at vi må ha litt hulefølelse i hjemmet vårt. Det skal alltid være godt å komme hjem! Vurderer også mørke lister - vi kan jo bare male på nytt når vi blir lei? For behovet for noe nytt og gøy vil vel vi alltid ha med oss - vi som er interiørelskere:)
    Jeg legger meg til som følger Marte - så snakkes vi kanskje snart?
    Gleder meg til å se hva du skal bruke bjørkegreinene til.....:)

    Klem fra Brita

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig Brita! Er bare å male på nytt når en er lei:-) I vår verden blir vi kanskje litt fortere lei enn gjennomsnittet:-b Skal følge me på bloggen din også! Hvis du skulle være forbi Brennåsen en gang, så må du bare stikke innom på en kaffe!
      Klem.

      Slett
  3. Hei, og takk for så fin kommentar inne hos meg.:D
    Holder på selv med å ombygging her i huset og har en vegg som lenge har stått umalt. Veldig fint hos deg, med den mørke veggen.

    Ha en forsatt fin søndag.

    :D gunn

    SvarSlett
  4. Hva heter fargen? Skal male stueveggene mørke og denne var utrolig fin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Takk for kommentar:-)
      Veggfargen heter:
      s6005-y50r

      Håper du blir fornøyd med fargevalget:-)

      Slett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en hilsen:-)